Ohlédnutí za rokem 2024 optikou Andrey Bubníkové

 

Toto povídání jsem chtěla psát více za sebe. Propojení jmen Andrea Bubníková a Barn Management je nepopiratelné a já vím, že to tak vnímá i širší veřejnost. Tak proč by ne. A ano, chci se více zamyslet nad tím, co všechno se v roce 2024 událo. A ano, vím, že tahle ohlédnutí už všichni napsali v lednu. Ale dřív nebyl čas, nálada a ani prostor se ohlížet. 

 

V roce 2020 jsem se vracela zpět ke koním a snažila se najít informace o tom, kolik stojí lekce v nedaleké stáji, jak to celé funguje a zda vůbec existují lekce pro dospělé. Jediné, co jsem našla, byl zašlý web, který jako by vypadl z roku 1998. Obsahoval jen naprosto základní info, ze kterého jsem nebyla moc moudrá a sociální sítě byly navíc zcela nefunkční. A to bylo pro holku z Prahy, která už roky tvořila komunikace na sociálních sítích pro velké značky (např. Dr.Max, Unicredit Bank či Aquilla díky mojí práci v Socialsharks, pak třeba televizní seriál Kočka není pes pod mojí bývalou agenturou Alfréd Kašpar nebo Dolce Gusto a LEGO Duplo pro 2FRESH aj.), poměrně šokující zjištění. Musela jsem volat a ptát se. Jsem ročník 92 a nevadí mi volat. Dnešní generace ale volat nechce. Chtějí konzumovat informace pasivně a pokud vše nezjistí touto formou, dají od toho ruce pryč. Tohle byl jeden ze stavebních kamenů celého Barnu – nabídnout řešení a pomoc díky mým zkušenostem s komunikací online, s komunitami a klienty, a to v jezdeckém světě. Pokud někde platí pravidlo, že každý je dobrý v něčem jiném a člověk by měl dělat zejména to, co mu jde a hledat pomoc od těch, kteří mají jinou specializaci, tak je to jezdectví. Kdybyste mě někdy viděli házet boxy, tak se pokřižujete.Pozn.: Posílám pusu Terce do Jezdecké školy srdcem. 😃 Ale když mě a moje kolegy vidíte skládat strategie, psát články, chystat content plány nebo tvořit na place při natáčení, víte okamžitě, že se na nás a naše schopnosti dá spolehnout.

Rokem 2024 nás provázelo několik dlouhodobých klientů a nemálo jednorázových konzultací nebo menších projektů. Za všechny jsem neskutečně vděčná, protože jsou motorem naší firmy i mě samotné. A protože mám ráda čísla a data, nějaké si sem samozřejmě dáme. Celkem jsme v roce 2024 pracovali pro 22 firem, vzniklo nám pod rukama 220 postů, 110 videí do formátu reels a k tomu ještě 742 statických i animovaných stories na sociálních sítích Instagram a Facebook a 288 hodin jsme věnovali komunikaci s komunitami našich klientů. Z tohohle čísla jsem ale úplně odstřihla klienta Amateur Jump Tour 2024, jelikož ten celá čísla strčí do kapsy sám a zkreslil by mi tady počty. Moje pobíhání, tančení v kolbišti, sezení pod skoky a mentální support jezdců totiž v této sezóně vykouzlil 70 postů a k tomu 28 videí ve formátu reels (videa i fotky dodávají naši talentovaní akreditovaní tvůrci, ale někdo je musí nasadit) a cca 4200 stories. Masakr, který ale umí vytvořit slušná čísla v META Analytics, což byl můj cíl.

V řadách našich social media klientů jsme přivítali nováčka v B2C, ale matadora v B2B. Jezdci a majitelé koní tuhle značku prakticky neznají, ale firmy jako Equiservis, Horsimo, Equifeed apod. mají firmu Ghoda mezi svými dodavateli už spoustu let. Ghoda je exkluzivním dodavatelem značek, které znáte všichni – NAF, Stiefel, Absorbine, Leovet, Zedan, Hestevard, aj. Dostali jsme tak v dubnu 2024 prázdné plátno a pustili se do práce. Díky otevřenosti majitele Ghoda jsme v druhé polovině roku přidali k běžné komunikaci i speciální Black Friday nabídku – Mystery boxy, adventní posty a také ambasadory – Natálku Manišovou (pony sport), Tomáše Hůlku (parkur sport) a Míšu Petrákovou (influencer hobby). Dále pak je také ambasadorem firmy Ghoda, úspěšná parkurová jezdkyně Míša Refková, přesněji značky NAF, ta ale se značkou spolupracovala ještě před naším příchodem.

Klient, který nás nechal nejvíce tvořit, a to i zcela nové formáty a projekty, byl zaručeně Hoeveler Czech. Ačkoliv jsme začátkem roku nasekali fuckupy, které nás tuhle spolupráci málem stály, dostali jsme prostor to vše napravit a již druhým rokem teď dokazujeme, že si téhle druhé šance vážíme. Pro Hoeveler Czech jsme připravili unikátní komunikační spojení katalogové prezentace, kdy si zákazník může prohlédnout v reelsku produkt od jeho otevření až po detail obsahu, a to ve vizuální kombinaci s jezdeckým umem ambasadorů značky. V druhé polovině roku jsme taky mohli připravit slevovou akci na Black Friday a následně adventní kalendář už byl jen třešnička na dortu vánočních masakrů. V tomhle období jsem já osobně měla budík na 23:55, abych nasadila včas reelsko a na webu změnila slevu platnou pro daný den. Ano, i ve světě plném automatizace některé věci automatizovat nelze. Bylo to pro náš tým náročné? Ano! Měnili bychom? Nikdy! Milujeme to a těšíme se na další rok. Po létě jsme nezačali jen s přípravou adventu, ale postupně jsme začali natáčet rozhovory pro úplně nový formát, a to Hoeveler Rozhovory na Youtube značky. Nyní jsou venku 4 díly – Vánoční pečení (Aneta Havlíčková, Johanka Vašáryová a Miloslav Příhoda pečící vánoční cukroví patří mezi moje highlights loňského roku), bonusový díl s Anet, Johy a Mílou a jejich perníčková GP drezurní úloha, dále je venku rozhovor s Mílou Příhodou (vyšel v lednu 2025) a posledním nyní vydaným dílem je rozhovor s česko-francouzskou herečkou a šansoniérkou Chantal Poullain. Celý proces tvorby byl velký oříšek, ale stojí to za to a s každým dílem se posouváme k lepším výstupům. Každá noční šichta, každá korektura, každá interní dynamičtější diskuze (ano i my se interně umíme prímově pohádat 😀) posouvá projekt dopředu – a to mě baví!

Sedla, uzdečky, šlachovky, ohlávky… Neznám jedinou stáj, kde by od značky Kentaur nebyl alespoň jeden produkt. A od května 2024 je Kentaur Saddlery i v té naší stáji. Kentaur je značka, která má velmi zajímavou pozici na trhu a je pro nás denním oříškem balancovat tuto pozici v komunikaci. V sedlech Kentaur jezdí úspěšní jezdci jako např. Andre Thieme, Maxime Osse, Aleš Opatrný, ale v ČR je hlavně všichni známe jako „základní sedla“ v každé jezdecké škole, protože jsou cenově dostupná a hodně vydrží. Jak jsme si s touhle realitou pohráli a zda jsme úspěšní v motivaci pořídit si Kentaur namísto jiné dražší konkurence, to už nechám na vás. U Kentauru je jedna zajímavost, kterou si mnoho lidí podle mě neuvědomuje a nám to lehce komplikuje argumentaci při prezentaci výsledků naší práce. Nechceme totiž dělat jen hezké obrázky a videa na sociální sítě, ale chceme tvořit dopad. Ideálně klientovi zvyšovat obrat. A tady je ta naše zapeklitá věc – Kentaur totiž nemá e-shop. Produkty Kentaur se prodávají v 99 % přes přeprodejce (B2B) jako je například Equiservis nebo prodejce sedel a to 1 % je osobní návštěva výroby se showroomem v Prostějově. A naší prací se snažíme ovlivnit touhu po produktech Kentaur, jelikož ukazujeme, jak se vyrábí a jak kvalitní práci ve výrobě sedláři odváději, ale už nedosáhneme k té realitě prodeje přes prodejce mimo Kentaur. Jestli jsme ale pyšná, jak zvládáme práci přenést do formátu videí a fotek, pak je to opravdu Kentaur, kdy máme velkou důvěru od majitele značky, pana Kuby st., který nám dal volnou ruku v tvorbě a my se tak můžeme předvést. Co mi dělá velkou radost je, že nás žádají i firmy mimo ČR o dodání naší tvorby, aby si je mohli dát na své sociální sítě a značku prezentovat. A tak se naše videa dostávají na sociální sítě například i do severní Ameriky.

Loni jsme v onlinu také vdechli život několika webům a pomohli tak nejednomu projektu být díky dobrým fotkám, grafice, textacím a SEO lépe vidět v online prostředí. Naším cílem není dělat obří weby a e-shopy, ale chceme tvořit zejména ty základní prezentační, které pomůžou dostat všechny důležité informace k těm, kteří je hledají. 

Poprvé jsme taky zkusili rozjet divizi Barn Creators, uskupení tvůrců pod naším vedením a zastoupením. Bylo to velké sousto, ale nakonec jsme snad všechny smyky vybrali celkem se ctí a zkušenost je to neskutečná. Ve vší úctě k tvůrkyním, a ony vědí, že je zbožňuju, ale 7 měsíců v kuse balancovat logistiku, emoce a ega 10 holek byl slušný oříšek i na mě. A né všechno se povedlo podle mého nebo holek očekávání. Svět není jen růžový a tak i některé vzniklé situace byly silně nepříjemné pro jednu nebo druhou stranu, občas pro obě. Doufám ale, že všechny černé puntíky časem vyblednou. Naše loňské poprvé přišlo i ve formě uspořádání workshopového školení, a to ve stáji Míši Refkové za využití produktů od našeho klienta Ghoda. Na jedno místo jsme tak dostali 6 fotografů/videomakerů a pod taktovkou artdirectora Radka Jíny jsme tvořili a objasňovali, co znamená Content Day v naší režii, proč se tvoří jinak, na co se v průběhu musí myslet a další návaznosti, které jsou nutné k úspěšnému předání na grafiky a sockaře, kteří pak z dodaných materiálů tvoří obsah na sociální sítě a weby. Což mě přivádí k dalším číslům, a to k počtu uspořádaných Content Days: 8. Během nich s námi spolupracovalo hned několik talentovaných lidí z řad loňských Barn Creators: Věra Zikan (Hoeveler Czech, Ghoda), Anežka Fikarová (Hoeveler Czech, Kentaur Saddlery), Radek Jína (NAF, Kentaur Saddlery), Michaela Křížková (Ghoda), Eliška Machová (Ghoda), Žaneta Vernerová (Kentaur Saddlery) nebo Eliška Šimůnková (Kentaur Saddlery). Naše tvůrce jste samozřejmě mohli potkávat i na již zmiňovaném AJT24, kde se za foťáky objevily ještě i Karolína Kopcová, Kateřina Míšková, Marie Nezbedová a Nikola Rosová. Ale vzhledem k tomu, že se v sezóně odjelo 18 závodních víkendů napříč celou ČR, tak jsme v kolbištích přivítali i další fotografy, se kterými rádi spolupracujeme, protože se můžeme vždy spolehnout na jejich kvality a rychlost – Šimona Hrůzu, Petru Křetinskou, Veroniku Pokornou, Michaelu Zatloukalovou, Patricii Mazuchovou nebo Michaelu Vaňkovou. Pozn.: Teď opravdu HODNÉ doufám, že jsem na nikoho nezapomněla a pokud ano, napište mi, ráda tenhle článek opravím. Barn Creators byly zajímavý a náročný projekt, který jsme v roce 2024 pilotovali a v roce 2025 v něm ale nebudeme pokračovat. Ohledně vzdělávání tvůrců ale plánujeme v 2025 nějaké věci, ale teď nechci předbíhat a slibovat.

Prakticky třetím rokem se snažíme být oporou i jezdcům a influencerům, a to pod záštitou Barn Equestrians. Je to takové moje nejstarší dítě, díky kterému spousta věcí v Barnu začala, ale žije si už nějaký ten pátek svým vlastním životem. Hodně jsem se od něj odřízla v září 2023, kdy nás opustila Betty Vyštajnová, která byla velkým hnacím motorem (mým i Barn Equestrians) a role modelem v tom, jak by se mělo ke spolupracím přistupovat. Chybí mi každý jeden den, a tak je pro mě lehce hořkosladká i celá tahle divize. A tak přesto, že se k nám stále hlásí další a další lidé, což mi dělá velkou radost, dáváme téhle části firmy v roce 2025 volnost. Dojíždíme rozjeté kampaně a děj se pak vůle boží. Veřejnost dnes už ví, že máme network na skvělé lidi, kteří v kampaních ukázali proaktivitu, umí dodržovat termíny a i ti, kteří na sociální sítích dříve nebyli skoro vůbec aktivní (Mávám do Korycan!) se rozjeli a mákli si. Naučili se totiž vnímat i tuhle část jejich života jako práci a já jsem moc pyšná. Že máme silnou znalost o influencer marketingu a user-generated content marketingu (UGC) je podle mě taky celkem známo a značkám nabízíme vše od konzultace přes dohledání a doporučení těch správných lidí, celkové zajištění smluv a licencí až po tvorbu celé kampaně. Na Spoga Horse – Creator Days jsme se spřátelili s holkama z PS of Sweden a chceme jim pomáhat hledat nové tváře z české jezdecké scény. A to je TO, co chceme dělat. Spojovat správné lidi se správnými značkami díky tomu, že sledujeme českou jezdeckou scénu v offline i online prostředí a známe nuance vztahů, historii vnímání person aj. Správná spojení jsou pak přesně ty úspěchy, které mě těší a práce, kterou mě baví sledovat.

Samozřejmě, že i z dílny našich Barn Production vyšly skvělé věci. Potisky na oblečení, samolepky, potisky, vlajky… Pokud bych ale měla vypíchnout 2 věci, které ve mně nejvíce rezonovaly, budou to naše návrhy na redesign akce Kůň 2024 pro Výstaviště Lysá nad Labem a jezdecký diář pro Karolínu Sailerovou. Naše návrhy pro výstaviště nakonec zůstaly jen v PDF v emailové komunikaci a nerealizovalo se nic z naší nabídky. To ale neznamená, že bych na výsledky našich lidí nebyla pyšná – jsem! Mega. Chtěli jsme tuhle jedinečnou akci posunout do 21. století, a tak jsme vyhlásili interní soutěž našich i externích designerů, kteří vytvořili každý za sebe skvělé návrhy. Celkem se nám sešlo 6 designerů a do finále směrem ke klientovi šly nakonec návrhy od Radka Jíny, Barbory Kubíčkové a Aleny Matuškové, přičemž vyhrál s lehkými úpravami návrh Aleny. Opět to byla zajímavá zkušenost a jsem za ni moc ráda. Druhým projektem, který se nám loni moc povedl, je jezdecký diář, na kterém jsme pracovali cca 8 měsíců ve 4 lidech. Jeho finální podoba se ani zdaleka nepodobá té, která byla na začátku, a tak je asi jasné, kolik kotrmelců se za tu dobu stalo. Fotky do diáře dodala úžasná Lenka Šilhová, kterou můžete znát z jejího tvůrčího uskupení Equiframe (Ohromně fandím!) a diář šel do předprodeje koncem roku 2024, abyste ho měli včas pod stromečkem. Jak mám v oblibě, dělali jsme to celé od A do Z, tedy od prvních návrhů přes kompletní grafiku, navrhování změn, rešerše konkurence, předtiskovou přípravu, zajištění tisku a technickou část diáře až po dodání ke klientce. Reakce Karolíny, když držela diář poprvé fyzicky v ruce, se mi vypálila hluboko do hlavy a její nadšení a slzy štěstí mi doteď připomínají, že děláme lidi šťastné a neměla bych na to nikdy zapomínat.

V prosinci 2024 jsem také oznámila konec Sedlovny. Mělo to spoustu důvodů, ale hlavním byla nutnost uvolnit mi ruce od projektu, který mě sice naplňuje, ale je mě teď potřeba ve firmě jinde – chci svůj čas investovat efektivněji do klientů. Jsem neskutečně vděčná všem fanouškům, posluchačům, hostům, ale i týmu, který se mnou na Sedlovně pracoval skoro 2 roky. Tvořit podcast mě naučilo hodně a já jsem díky tomu mohla profesně vyrůst i v téhle oblasti. 

Ukončení podcastu s sebou ale neslo i zavření mojí kanceláře, kterou jsem tam měla, nicméně po pár měsících na home office se nám podařilo najít naprosto dechberoucí prostor v Hradci Králové, kam migrujeme. Ten díky své velikosti nabízí další možnosti, které bych tu chtěla v roce 2025 realizovat.

Hned v první části tohoto povídání jsem zmiňovala, že každý by měl dělat to, v čem je dobrý a vyhledat pomoc ve věcech, ve kterých pokulhává. A jestli vím, v čem jsem slabá, jsou to čísla a finance. To je ale naopak oblíbené kolbiště Adama Urbance, který se do našeho týmu přidal v říjnu 2024 a předala jsem mu opratě pozic CFO (ředitel financí) a CEO (výkonný ředitel), které jsem do té doby zastávala já. Známe se už nějakou dobu a Adam patří do úzké skupiny lidí, kteří mají moji plnou důvěru, můžu se od nich stále spoustu naučit, ale také se o ně opřít, když jde do tuhého.

A jak je vidno, občas něco končí a vzápětí něco nového začíná. Kdo mě sleduje delší dobu, ten si mohl všimnout, že mojí pravou rukou už 1,5 roku byla Kristína Rýcová. Ta se ale ke konci roku rozhodla odejít a my hledali někoho, kdo by její pozici zvládnul přebrat. Odchod Kristíny byl pro mě těžký, jelikož byla nejen člověk, na kterého jsem se mohla po pracovní stránce vždycky na 1000 % spolehnout, ale byla i mojí roztleskávačkou v profesní i soukromé části života. V lednu jsme tak hledali a zatím to vypadá, že i úspěšně našli. Naší novou posilou se stala Lucka Beznosková a svojí role se ujala na 1*.

Začátkem roku 2025 jsme se rozrostli ještě o nového grafického designera Zdendu Štěpánka a social media managerku Adélu Urbancovou, kteří zapadli do firmy, jak se tak říká jako prdel na hrnec a už od února můžete sledovat jejich práci na našich klientech.

Závěrem bych jen dodala, že můj pocit, že stojíme na místě a nikam se neposouváme, je naprosto mylný a jsem ráda, že jsem pro vás tuhle slohovku sepsala. Máte tu v kostce můj pohled na loňský rok, který byl silný, náročný, úspěšný, plný slz i smíchu, zvratů i vděčnosti. Můžu tak už jen poděkovat všem, kteří se ho účastnili a formovali společně se mnou a přeji vám všem jen to nejlepší. 

 

A teď už vzhůru do roku 2025!

 

Andrea,
ta, co se pořád na něco ptá! I bez Sedlovny.